Znaczenie visual merchandisingu

Warto mieć świadomość, że visual merchandising wiąże się z szeregiem działań, które mają na celu odpowiednią prezentację produktów najistotniejszych z perspektywy sprzedażowej, a także uwydatnienie ich zalet. Doświadczony visual merchandiser jest w stanie w taki sposób ułożyć produkty w sklepie, aby klient wybierał te o najwyższym poziomie marży, jak również uzupełniał koszyk zakupowy o inne produkty, które razem stworzą funkcjonalny zestaw.

Poznajemy zasady działania visual merchandisingu

visual merchandising co to jestPraca visual merchandisera polega nie tylko na odpowiednim układaniu rzeczy według wytycznych, ale również odwoływanie się do jak największej liczby zmysłów klientów. ważne jest to, aby w sposób maksymalny zaangażować go w proces zakupowy. Osoby, które są zatrudnione na stanowiskach visual merchandiserów powinny w sposób precyzyjny trafiać w potrzeby klientów. Jeśli zainteresował nas visual merchandising co to jest warto się dowiedzieć. Nawet witryna sklepowa powinna być zaaranżowana w taki sposób, aby zachęcić niezdecydowanych klientów do wejścia. Ważnym elementem jest układanie produktów na terenie sklepu od wejścia, ustawienie najważniejszych produktów na wysokości oczy. Visual merchandiser może mieć wpływ na dobór muzyki w sklepie, jak również aromamarketing, jeżeli taki jest stosowany w danym punkcie handlowym.

Nieodłącznym elementem pracy visual merchandisera jest dbałość o prawidłową ekspozycję na terenie sklepu. Osoby zatrudnione na stanowiskach regionalnych visual merchandiserów zazwyczaj dbają o prawidłową ekspozycję w kilku sklepach na terenie rejonu. Ważna jest także ścisła współpraca z pracownikami sklepu, a także raportowanie ewentualnych braków w ekspozycjach i realizacja określonej strategii ekspozycyjnej dla danej siedzi sklepów.