Zdrowy olej z pestek dyni

Zdrowe odżywianie przede wszystkim sprowadza się do stosowanie odpowiednio zbilansowanej diety, w której nie brakuje świeżych warzyw i owoców. Powszechnie uważa się, że to tłuszcze są między innymi odpowiedzialne za tycie, choć nie do końca jest to prawdą.

Jak stosować oleje z pestek dyni?

olej z pestek z dyniW piramidzie żywienia, poza aktywnością fizyczną, na samym jej dole znajdują się warzywa i owoce których w diecie powinno być najwięcej. Kolejną pozycję zajmują pieczywa, makarony i kasze, które są źródłem węglowodanów. Potem jest nabiał, ryby i mięso, a na samym końcu tłuszcze. Jednak mówiąc o tłuszczach trzeba zaznaczyć, że chodzi przede wszystkim o zdrowe oleje i oliwy z oliwek, które powinny stanowić dodatek o potraw, gdyż zwiększają wchłanianie wielu witamin z pożywienie. Jednym ze zdrowych jest olej z pestek z dyni, który jest tłoczony na zimno, przez co musi być spożywany na surowo. Nie wolno go stosować do smażenia, pieczenia czy gotowania, ponieważ w wysokich temperaturach traci swoje wartości odżywcze. Jak sama nazwa mówi jest pozyskiwany z pestek dyni, które są cennym źródłem wielu witamin i minerałów. Przede wszystkim w oleju znajduje się duo cynku, fosforu, magnezu i żelaza, przez co jest polecany w diecie kobiet w ciąży. Ma sporo witamin z grupy B oraz E, C, D i A, a także beta – karoten. Jednak na naszą uwagę najbardziej zasługuj jednonienasyceniowe i wielonienasyceniowe kwasy tłuszczowe, które obniżają poziom złego cholesterolu i wpływają na obniżenie ciśnienia krwi.

Olej z pestek dyni najlepiej stosować jako dodatek do sałatek, gotowych dań czy nawet do smoothie. Jego dzienne spożycie to mniej więcej od jednej do trzech łyżek. Jest to niewielka ilość, a w zupełności wystarczy, aby zaspokoić zapotrzebowanie na jego składniki.