Wystawiennictwo elementem marketingu

Trudno sobie wyobrazić jakiekolwiek przedsięwzięcie bez odpowiedniej prezentacji. Przy tak dużej ilości różnych bodźców informacyjnych, najlepiej oddziałują te, które odbieramy wzrokowo. Dlatego wystawiennicza forma prezentacji jest bardzo popularna i powszechnie stosowana.

Różne typy wystaw

systemy wystawienniczeGłębia odbioru i skuteczność przekazu wystawy zależy od miejsca i formy ekspozycji. Aby osiągnąć zamierzony efekt, najlepiej skorzystać z usług specjalistów, którzy oferują różnorodne systemy wystawiennicze. O wyborze systemu decyduje myśl przewodnia i cel, który dzięki wystawie zamierzamy osiągnąć. Każdy szczegół jest tutaj bardzo ważny, gdyż każdy element ma inny rodzaj i zasięg oddziaływania. Istotne znaczenie ma to, czy wystawa ma być w plenerze, czy też w pomieszczeniu zamkniętym. Czy i jaki system oświetlenia ma być zastosowany? Na jakiej wysokości ma być ekspozycja? Znając odpowiedzi na te pytania, można dokonać właściwego wyboru urządzeń, na których znajdą się prezentowane materiały. Jest spory wybór tych urządzeń. Mogą to być różnego typu stelaże albo stojaki do tablic. Niektóre obiekty dobrze prezentują się na panelach lub bryłach geometrycznych. Szczególnie cenne eksponaty można zamknąć w różnego typu gablotach. W wielu przypadkach stosuje się systemy łączone, np. rurkowe i linkowe. Przy takim stanie umaszynowienia, jakim współcześnie może dysponować każda firma zajmująca się wystawiennictwem, można sobie pozwolić na wielką pomysłowość i kreatywność. Bezproblemowy dostęp do materiałów, potęguje tę możliwość.

Oprócz celów informacyjnych i propagandowych, wystawiennictwo jest również skutecznie wykorzystywane do celów edukacyjnych. Systemy wystawiennicze można również wykorzystać do celów dekoracyjnych, szczególnie w urzędach i instytucjach publicznych.