Jaki zbiornik do Adblue?

AdBlue to płynny roztwór stosowany w niektórych silnikach wysokoprężnych z selektywną redukcją katalityczną w celu obniżenia emisji tlenków azotu. Podobnie jak paliwo używane w tych silnikach, AdBlue wymaga dolewek, ale nie tak często jak się może wydawać. Zanim przejdziemy do szczegółów dotyczących procedury uzupełniania i środków ostrożności niezbędnych do jej samodzielnego wykonania, musimy wyjaśnić, czym jest AdBlue.

Pojemne zbiorniki na Adblue

zbiorniki adblueNazwa została zastrzeżona przez Niemieckie Stowarzyszenie Przemysłu Motoryzacyjnego i jest terminem marketingowym dla Diesel Exhaust Fluid. Obie nazwy są poprawne i odnoszą się do tego samego rodzaju produktu, ale ludzie zaczęli nazywać płynny AdBlue i nazwa utknęła. AdBlue jest materiałem eksploatacyjnym do pojazdów z silnikami wysokoprężnymi na całym świecie i jest wtryskiwany do katalizatora SCR w celu rozbicia sadzy i niespalonego paliwa na wodę i azot. Oba elementy są nieszkodliwe po opuszczeniu układu wydechowego pojazdów, które je wygenerowały. Dzisiejsze zbiorniki adblue są najwyższej jakości. Ciecz składa się z 32,5% mocznika i 67,5 wody dejonizowanej. Ten ostatni działa jako rozpuszczalnik, aby zapewnić, że stały mocznik stanie się płynnym roztworem. AdBlue nie jest toksyczny i bezwonny, ale po rozlaniu robi bałagan. Może jednak powodować korozję niektórych metali, dlatego należy go ostrożnie przechowywać i transportować. Jeśli dostaniesz AdBlue na skórę, dokładnie spłucz.

Należy pamiętać, że wszystkie pojazdy wyposażone w tę technologię spalin mają czujnik stężenia mocznika, więc nigdy nie należy próbować rozcieńczać AdBlue ani używać innych płynów. Bez AdBlue większość nowoczesnych pojazdów z silnikiem Diesla odmówi uruchomienia lub będzie pracować w trybie niskiego poboru mocy zwanym trybem bezwładności.